U bent in het hoofdscherm van de administratie en kiest voor Bank. Een pop-up menu geeft u de mogelijkheid de juiste bankrekening te kiezen. Kies hier de gewenste rekening.
U komt terecht in het scherm ‘Mijn bankafschriften.’ of ‘Mijn bankmutaties’
(Administratie > Bank)
Algemeen
U kunt tot 5 zakelijke bankrekeningen verwerken in mybd administratie:
– de lopende bankrekening
– de zakelijke spaarrekening
– nog 3 alternatieve bankrekeningen
Bankafschriften kunnen op twee manieren worden verwerkt: middels automatisch inlezen of handmatige invoer. De manier van verwerken kan per bankrekening afzonderlijk ingesteld worden.
Bankrekeningen instellen
Per bankrekening kan je de weergegeven naam, het IBAN nummer en de invoermethode (handmatige invoer of automatisch inlezen) instellen.
Voor volledige instructies, zie de handleiding Bankrekeningen instellen.
Automatisch inlezen
Als de gekozen bankrekening ingesteld is voor automatisch inlezen, bent u in het scherm ‘Mijn bankmutaties’. Een lijst met ingelezen bankmutaties is hier zichtbaar. Deze wordt standaard gefilterd op nog af te handelen mutaties. Je kan ook alle mutaties zichtbaar maken.
In dit scherm kunt u het volgende doen:
Handmatig invoeren
U bent in het scherm ‘Mijn bankafschriften’.
Een lijst met alle ingevoerde bankafschriften wordt zichtbaar. De lijst is standaard gesorteerd op bankafschriften met de meest recente datum. U kunt in de lijst Zoeken of Sorteren door op een kolomveld te klikken.
In dit scherm kunt u het volgende doen:
- een nieuw bankafschrift aanmaken
- een bestaand bankafschrift bewerken
- een bestaand bankafschrift verwijderen
Tips
- In de lijst ‘Mijn bankafschriften’ kunt u eenvoudig controleren of u alle bankafschriften hebt geboekt door de begin- en eindsaldi van opeenvolgende afschriften te controleren.
- Verwerk eerst de verkopen en kosten voordat u uw bankafschriften verwerkt !